Søke skoleplass

Søknadsfrist for ordinært opptak er den 15. januar for påfølgende skoleår. Vi har også løpende opptak hele skoleåret for elever på alle årstrinn.

Ønsker du å søke skoleplass hos oss, kan du gjøre dette her.

Åpningstider

Skoledagen varer fra kl. 08:00- 14:30. Vi har SFO frem til kl. 16:45.

Skolens åpningstider for besøkende er 08:00- 15:30.

Ønsker du å besøke skolen ta kontakt med rektor Marit Moberg, skole@trysilmontessori.no eller tlf. 62 80 90 80.

Skolerute

Her kan du se og laste ned skoleruta for 2023/2024.

Her kan du se og laste ned skoleruta for 2024/2025.

Timeplan

Her kan du se og laste ned timeplan for våren 2024.

Skolefritidsordning (SF0)

Vi tilbyr SFO til alle barn på 1.- 7. trinn hver dag mellom 14:30 og 16:45.

SFO holder til på skolen, og det er skolens ansatte som er ansvarlige for SFO.

Priser SFO skoleåret 2024/2025:

40% plass – kr 600,- pr måned
50% plass – kr 750,- pr måned
60% plass – kr 900,- pr måned
80% plass – kr 1200,- pr måned
100% plass – kr 1400,- pr måned
Enkeltdager – kr 150,- pr dag

Vi har søskenrabatt: 15% for barn nr. 2 og 30% for barn nr. 3.
Elever på 1. og 2. trinn får gratis SFO (i dette tilfellet utgår søskenrabatt på barn nr. 2 og 3). F.o.m. skoleåret 2024/2025 gjelder dette også elever på 3. trinn.
Elever opp til 4. trinn kan ha rett til redusert foreldrebetaling hvis SFO koster mer enn 6% av husstandens bruttoinntekt. Kontakt skolen hvis dette er aktuelt.

Søknadsfrist for SFO er 1. mai påfølgende skoleår. Vi har også løpende opptak hele skoleåret. Det er 1 måneds oppsigelsesfrist fra den 1. i hver måned.

Ønsker du å søke plass på SFO, kan du gjøre det her.

Her kan du se og laste ned skolens vedtekter for SFO:

FAU

Det er felles FAU med Trysil Friluftsbarnehage.

Skoleåret 2023/2024 er følgende i FAU-styret:

NavnValgt forRolleTlf.
Mari T. Rundfloen(skole)Leder909 98 757
Trym Rudshaug(barnehage)Nestleder
Marthe Cesilie Skramstad(skole)Medlem
Merete Hagland(barnehage)Medlem

Ordensreglement

Her kan du se og laste ned skolens ordensreglement.

Permisjonssøknad elever

Her kan du se og laste ned søknad om permisjon fra pliktig grunnskoleopplæring med rettledning. Skjemaet brukes av foresatte for elever ved Trysil Montessoriskole SA. Skjemaet skal brukes på alt fravær som ikke er sykefravær. Ferdig utfylt skjema leveres til skolen.

Personvernerklæring

Her kan du se og laste ned personvernerklæring for elever/elevers foresatte og behandling av personopplysninger ved Trysil Montessoriskole SA.

Bli andelseier i Trysil Montessoriskole SA

Trysil Montessoriskole SA drives som som et samvirkeforetak og eies av foreldre og lokalsamfunn. Vil du bidra til videre drift og vekst av skolen vår? Da kan du kjøpe andeler i Trysil Montessoriskole SA. Både enkeltpersoner og lag/foreninger kan kjøpe andeler.

En andel koster kr. 1.000 og du kan kjøpe så mange andeler du vil.

Det er enkelt å kjøpe andeler:

• Registrer deg her.
  • Betal via kontooverføring eller Vipps:
    Overføres til konto nr.: 6167.05.26703. Merk betalingen med “andeler”.
    Vipps: #766759
  • Andelseierbevis: Du mottar andelseierbevis fra skolen innen to måneder etter registrering.

Du kan også laste ned skjema som du kan skrive ut, fylle inn og sende eller levere på skolen:

Vedtekter

Skolens vedtekter finner du her.

Transponder SMS

Skolen bruker kommunikasjonssystemet Transponder SMS. Det betyr at beskjeder og påminnelser fra skolen kommer på SMS i en app til foreldrene. I tillegg kan du som foreldre sende beskjeder til skolen om f.eks. fravær eller andre ting. Alle foresatte og elever er registrert i Transponder kontaktliste, så når du sender en SMS til dette nummeret registreres den med deg som avsender. Avsender av SMS-ene fra skolen vil være rektor, lærerne eller SFO-personalet, og det er kun disse som kan lese meldingene som du sender. Det er kun de ansatte på skolen som kan se de meldingene du sender til skolen.

Om skolen ikke har registrert deg i kontaktlista eller registrert feil telefonnr. vil du få et automatisk svar på SMS i løpet av noen sekunder med denne teksten: “Ditt nummer er ikke registrert i databasen. Kontakt din skole/barnehage for registrering av ditt mobilnummer.” Dette er for å garantere din sikkerhet. Uvedkommende som ikke er registrert i skolens database har med andre ord ikke anledning til å sende SMS vedrørende ditt barn.

Transponder SMS er en brukervennlig, trygg og sikker måte å kommunisere med skolen på.

Kontakt oss gjerne om du har spørsmål.

Nedlastbar app for iPhone og Android

Transponder SMS kan lastes ned som app i AppStore og PlayStore. Appen er et svært praktisk verktøy for både foresatte og ansatte og gir mer funksjonalitet og enda høyere grad av sikkerhet. Ved å laste ned appen “Transponder SMS” får man:

• Bekreftelse på at meldingen er levert skolen
  • Lesebekreftelse når meldinger er behandlet
  • Oversikt over hvilken lærer/ansatt som har sendt melding til deg
  • Enklere svar på samtykker og tilbakemeldinger
  • Foresatte kan registrere fraværsmeldinger
  • I tillegg får skolen lesebekreftelse når du har lest en melding.

Vi oppfordrer alle til å laste ned og bruke denne appen! (NB! Husk å la varsling være PÅ)